Wiele osób skupia się na korzyściach palenia marihuany ze względu na jej "wysoki" efekt psychoaktywny, który uspokaja i uśmierza ból wśród ciężko chorych pacjentów. Ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, jakie inne korzyści mogą pochodzić z konopi?

Konopie spożywcze

Podobnie jak wiele innych zielonych liściastych roślin konopi indyjskich zawiera wiele przeciwutleniaczy i składników odżywczych. Nasiona tej rośliny zawierają białko, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminy i składniki mineralne. Znajdziemy w spożywczej konopi żelazo, cynk, wapń, potas, selen i karotenoidy.

Surowe konopie indyjskie zawierają dwa główne kannabinoidy: THCA i CBDA. Co oznacza, że ​​te kannabinoidy nie są w psychoaktywnej postaci. THCA może przejść w THC jedynie po podgrzaniu. Dlatego konsumując surowe konopie indyjskie można przyswoić wszystkie jej drogocenne składniki bez obaw o skutki uboczne. W rzeczywistości, 99% korzyści zdrowotnych marihuany są tracone podczas palenia lub gotowania.

Działanie prozdrowotne 

THCA i CBDA znajdujące się w surowych konopiach indyjskich zawierają wiele korzyści zdrowotnych. Bardzo ważna jest substancja CBD, która jest silniejszym przeciwutleniaczem niż witamina C lub E.

Najpopularniejszą metodą spożywania surowej marihuany w krajach gdzie jest ona dostępna i legalna - jest wyciskanie soku. Liście konopi na własną rękę są bardzo gorzkie. Dzięki wyciskaniu można wydobyć wszystkie minerały i składniki odżywcze z rośliny i kanabinoidów. 

W Polsce legalne jest spożycie nasion konopi, które również w swoim składzie posiadają podobną ilość tych samych wartości odżywczych co w liściach.